Coca-Cola (KO) uzavrela 5 miliardovú akvizíciu spoločnosti Costa Coffee, ktorá v zámorí patrí medzi druhú najväčšiu sieť s kávou, hneď za spoločnosťou Starbucks.
Spoločnosť Coca Cola uviedla, že trh s kávou považuje za veľmi perspektívny a počas tohto roka plánuje uviesť na 25 trhoch nápoj, ktorý bude obsahovať aj extrakt kávy. V juhovýchodnej Ázii Coca Cola už v roku 2018 uviedla na trh nápoj ‘Plus Cafe Espresso.’
Podľa hovorcu Coca Coly spoločnosť neplánuje v tomto čase uviesť na americký trh “kávovu Coca Colu.” V krátkom čase však na trh bude uvedený kávový nápoj pod odkúpenou značkou Costa.
Coca Cola popri uvedení na trh nových produktov s kávovými extraktmi, prichádza s ďalšou novinkou. Novým segmentom, do ktorého Coca Cola chce vstúpiť sú aj energetické nápoje, na ktoré chce preniknúť s produktom Coke Energy. Uvedenie nových produktov podľa Coca Coly smeruje do segmentov s vyššou maržou. Jediným rizikovým faktorom pre Coca Colu môže predstavovať spotrebiteľské správanie tradičného klienta, ktorý sa môže rozhodnúť pre spotrebu “novej Coca Coly na báze kávy” na úkor klasického nápoja.
“Teraz produkty ako káva, otvárajú dvere do nového segment a uvidíme, čo všetko tento vývoj prinesie,” uviedol výkonný riaditeľ Coca Coly Quincey. V každom prípade podľa Quinceyho tento vývoj bude mať vplyv na samotný produkt známy pod označením Coke.
V utorok narástla cena akcie Coca Coly o 3% potom, čo firma ohlásila zvýšený dopyt po nápoji Coca-Cola Zero a novom pomarančovo-vanilkovom nápoji. Coca Cola aj Pepsi sa snažia uvádzaním nových produktov osloviť nový segment spotrebiteľov s vedomím lepšieho zdravotného štýlu.
Výkonný riaditeľ Coca Coly Quincey prišiel s novým konceptom spoločnosti, ktorá má pozostávať na ponuke celej novej škále produktov od kávy, cez čaje až po ochutenú vodu. Práve segment ochutenej vody sa podieľal na 6% náraste predaja Coca Coly.
Celkový nárast predaja dosiahol 5% a obrat predstavoval 8,02 miliardy dolárov, čo predstavuje zisk na akciu vo výške 0,48 centu.
Be First to Comment