Last updated on 7. mája 2019
Primátor Bratislavy Matúš Vallo vydal stanovisko ku kritike novej parkovacej politiky. Svoje stanovisko vydal na sociálnej sieti. Vallo v stanovisku píše.
„Asi najčastejšia výhrada voči rezidenčnému parkovaniu je, že „najprv postavte záchytné parkoviská, parkovacie domy, postarajte sa aby všetci mali kde parkovať, zrýchlite a skvalitnite MHD a potom si pýtajte peniaze.“ Poviem prečo treba začať robiť veci naraz.
V roku 2004 bolo v Bratislave registrovaných 160.000 áut, minulý rok 311.000 a ich počet stále rastie. Denne do Bratislavy prichádzajú a odchádzajú z nej desaťtisíce ďalších áut. K tomu sú tu tisícky áut tých, ktorí sem chodia na týždňovky alebo tu dlhodobo žijú bez trvalého pobytu. Sú rozostavané veľké developerské projekty – Južné mesto v Petržalke, celá štvrť v okolí Mlynských Nív, ktoré do mesta pritiahnu tisícky ďalších áut. Tento nárast je enormný a naše cesty ho už nedokážu zvládnuť.
Je potrebné začať parkovanie, a tým pádom aj dynamickú dopravu, regulovať. A to ešte skôr, než nám to celé spadne na hlavu. Nebude MHD rýchlejšia, pokiaľ autobusy aj trolejbusy budú stáť v zápchach, nebudú ľudia odstavovať svoje autá na záchytných parkoviskách, pokiaľ sa v meste, bližšie k ich práci tiež dá parkovať zadarmo.
Do reálneho spustenia parkovacej politiky zostáva viac ako rok a aby ste videli, že nečakáme len na to, tu je podrobný prehľad projektov mesta s finančným plánom na roky 2019 – 2021:
• Modernizácia električkovej trate Dúbravsko – Karloveská radiála – realizácia stavby;
• Modernizácia električkovej trate Ružinovská radiála a Vajnorská radiála – projektová dokumentácia;
• Nosný systém MHD 1. etapa 1. časť, prevádzkový úsek Šafárikovo námestie – Janíkov Dvor – prenájom pozemkov pod stavbou a údržba koridoru;
• Nosný systém MHD 1. etapa 2. časť, prevádzkový úsek Šafárikovo námestie – Janíkov Dvor, 2. časť Bosákova ulica – dopracovanie dokumentácie v stupni DSP
a vypracovanie dokumentácie v stupni DRS, inžinierska činnosť;
• Trolejbusová trať Patrónka – Riviéra – vypracovanie projektovej dokumentácie projektu v roku 2019-2020, samotná realizácia projektu je naplánovaná na rok 2021;
• Preferencia MHD – modernizácia cestnej dopravnej signalizácie (CDS), výmena radičov CDS s implementáciou dynamického riadenia s preferenciou MHD, v niektorých lokalitách aj výmena návestidiel, kabeláže alebo stožiarov CDS;
• Račianske mýto – štúdia a projektová dokumentácia;
• Predĺženie električkovej trate po TIOP Lamačská brána – technická štúdia, následne bude spracovaná EIA a projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie;
• Predĺženie električkovej trate po TIOP Ružinov – technická štúdia, následne bude spracovaná EIA a projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie;
• Električková trať Podunajské Biskupice – štúdia, následne bude spracovaná EIA a projektová dokumentácia;
• Modernizácia električkových tratí Račianska radiála – projektová dokumentácia – v roku 2019 prebehne verejné obstarávanie na zhotoviteľa projektovej dokumentácie a následne spracovanie samotnej dokumentácie.
Obrázok pod statusom ukazuje, kto bude rezidentom a kto bude mať nárok na získanie rezidentskej parkovacej karty.“
Be First to Comment