Press "Enter" to skip to content

Primátor Bratislavy Matúš Vallo obhajuje novú politiku speňaženia parkovania

Last updated on 7. mája 2019

Primátor Bratislavy Matúš Vallo vydal stanovisko ku kritike novej parkovacej politiky. Svoje stanovisko vydal na sociálnej sieti. Vallo v stanovisku píše.

„Asi najčastejšia výhrada voči rezidenčnému parkovaniu je, že „najprv postavte záchytné parkoviská, parkovacie domy, postarajte sa aby všetci mali kde parkovať, zrýchlite a skvalitnite MHD a potom si pýtajte peniaze.“ Poviem prečo treba začať robiť veci naraz.

V roku 2004 bolo v Bratislave registrovaných 160.000 áut, minulý rok 311.000 a ich počet stále rastie. Denne do Bratislavy prichádzajú a odchádzajú z nej desaťtisíce ďalších áut. K tomu sú tu tisícky áut tých, ktorí sem chodia na týždňovky alebo tu dlhodobo žijú bez trvalého pobytu. Sú rozostavané veľké developerské projekty – Južné mesto v Petržalke, celá štvrť v okolí Mlynských Nív, ktoré do mesta pritiahnu tisícky ďalších áut. Tento nárast je enormný a naše cesty ho už nedokážu zvládnuť.

Je potrebné začať parkovanie, a tým pádom aj dynamickú dopravu, regulovať. A to ešte skôr, než nám to celé spadne na hlavu. Nebude MHD rýchlejšia, pokiaľ autobusy aj trolejbusy budú stáť v zápchach, nebudú ľudia odstavovať svoje autá na záchytných parkoviskách, pokiaľ sa v meste, bližšie k ich práci tiež dá parkovať zadarmo.

Do reálneho spustenia parkovacej politiky zostáva viac ako rok a aby ste videli, že nečakáme len na to, tu je podrobný prehľad projektov mesta s finančným plánom na roky 2019 – 2021:

• Modernizácia električkovej trate Dúbravsko – Karloveská radiála – realizácia stavby;
• Modernizácia električkovej trate Ružinovská radiála a Vajnorská radiála – projektová dokumentácia;
• Nosný systém MHD 1. etapa 1. časť, prevádzkový úsek Šafárikovo námestie – Janíkov Dvor – prenájom pozemkov pod stavbou a údržba koridoru;
• Nosný systém MHD 1. etapa 2. časť, prevádzkový úsek Šafárikovo námestie – Janíkov Dvor, 2. časť Bosákova ulica – dopracovanie dokumentácie v stupni DSP
a vypracovanie dokumentácie v stupni DRS, inžinierska činnosť;
• Trolejbusová trať Patrónka – Riviéra – vypracovanie projektovej dokumentácie projektu v roku 2019-2020, samotná realizácia projektu je naplánovaná na rok 2021;
• Preferencia MHD – modernizácia cestnej dopravnej signalizácie (CDS), výmena radičov CDS s implementáciou dynamického riadenia s preferenciou MHD, v niektorých lokalitách aj výmena návestidiel, kabeláže alebo stožiarov CDS;
• Račianske mýto – štúdia a projektová dokumentácia;
• Predĺženie električkovej trate po TIOP Lamačská brána – technická štúdia, následne bude spracovaná EIA a projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie;
• Predĺženie električkovej trate po TIOP Ružinov – technická štúdia, následne bude spracovaná EIA a projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie;
• Električková trať Podunajské Biskupice – štúdia, následne bude spracovaná EIA a projektová dokumentácia;
• Modernizácia električkových tratí Račianska radiála – projektová dokumentácia – v roku 2019 prebehne verejné obstarávanie na zhotoviteľa projektovej dokumentácie a následne spracovanie samotnej dokumentácie.

Obrázok pod statusom ukazuje, kto bude rezidentom a kto bude mať nárok na získanie rezidentskej parkovacej karty.“

Please follow and like us:

Be First to Comment

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial